Dagarna som vart..

 För 168 timmar sedan stod jag, Slash och Wallisen inför ett mission. Objective : Get ticket for the Michael Jackson show This is It. Som ni redan vet så klarade vi detta mission, men inte utan några farthinder. När klockan vart prick 08:00 satt vi vid var sin dator och försökte köpa biljetter, det såg väldigt ljust ut för oss när Slash fick en väntetid på 2 minuter, samtidigt fick jag en väntetid på 5 min och Wallisen på 8 minuter om jag minns rätt. Hursom helst så gick Slash klocka ner till less then one minute, medans min stod kvar på 5 min och Wallisens gick åt helvete, alltså väntetiden minskade och ökade hela tiden.

Klockan försvann från Slash skärm och vi var nästan övertygade att vi skulle få tag i två biljetter, men istället för att se en sk seating chart får vi se ett Error medelande aka Slash var out of the game, och det samma gällde för mig då min väntetid fortfarande var 5 min. Men hoppet kom snabbt tillbaka då Wallisens väntetid började minskas drastiskt 4 min , 3 min , 2 min less then one minute. BAM! Vi var inne!

Vi hinner bara precis se sidans innehåll i några sekunder då hans skärm lägger av. Vi vågar inte trycka på några knappar, jag drar fingrarna över touchpaden som en dåre, ingenting händer. Jag försöker igen, BAM BAM BAM BAM!!!! Houston we've got contact(Skärmen gick igång igen)!!!

Stressade som fan(då man endast har några få minuter att genomföra köpet), börjar jag och Wallisen hjälpas åt att fylla i personuppgifter and so. Vi trycker på next. Sidan uppdateras men vi kom inte vidare, istället kommer vi tillbaks till sidan med personuppgifter, vi måste skriva in allt igen. Slash går in och ut ur rummet av stress, jag försöker dirigera Wallisen med en darrande röst, medans han själv sitter och fyller i allt från början.  Nu var allt rätt, alla rutor ifyllda, kortnummer stämmer, adress osv. 

Wallisen för muspekaren mot next-knappen ännu en gång. Adrenalinet börjar pumpa ut i varenda cell, vi är ett musklick från att ha 4 st biljetter till This is It i London. För varje millimeter som musperkaren närmar sig knappen, han trycker ned knappen, släpper, sidan uppdateras och vad får vi syn på. Jo det kändes som om Tyson kom och boxade oss i ansiktet med texten : Sidan kan itne visas!

Jag höjer rösten lite och säger tryck på skicka igen, tryck på skicka igen. Istället för att komma till startsidan får vi upp en sida som visar att vårt köp är bekräftat. Denna happiness var otrolig, ordet JAHA upprepades nog 100 gånger samma sak med menignen, Vi hade visst Michael Jackson biljetter eller som Vi skulle tydligen på Michael Jackson!!

En del fick möjligheten att höra våran glädje några få minuter efter vi fått reda på detta då vi ringde runt och väckte folk med detta medelande! Jag tror inte någon av oss har någonsin vart så glad för att bli kallad Hora!

OBS! Vi är bäst i världen!



Detta firades med  sömn, träning och utgång i Växjö.
 
Jomen, efter träningen bar det av till Växjö och jag kan ju säga att vi haxxade oss fram ända fram till Helenes dörr!
Kvällen började med hajk till fritidsgården, som tydligen låg jättenära. I disagree. Där fick vi rösta på Stormkings och varsitt randomband, mitt blev Brainchild eller något liknande. Sedan var det dags för mer hajk (fan heter det ens så:S whatevva), tillbaks till Eriks lägenhet där vi lämnat våra fluids och sedan bar det av till PrePartA. Destination Sandras lägenhet.

I must say lyckad kväll med trevliga möten av såväl kända som okända personer, och dessutom en högodsarträff, Mr Dravegård. Anywho så drog vi oss in till Pauze där underhållningen bestod av GH och booze! Efterfesten bjöd Sandra på, där det dansades moonwalk och pratades (btw om ni vill väcka Kroon, så räcker det att nämna analsex)!
Ni som vart där vet och er tackar jag!



Största delen av lördan levde jag som en kung, jag låg på en madrass i tolv timmar och njöt av specialbeställda mackor, pommes och härlig pigelinsaft. Detta tack vare Larry & Sandra, som för övrigt borde ha chargat för denna hospitalityn. I brist på annat och saknaden av frisk luft, tog vi oss en roadtrip på 7 km, som visade sig vara totalyworthit! Riepleys belive it or not: Pizza för 35 kr. Ja den var stor, ja den smakade gott. Dock 2 minus, väntetid på 40 min och dryg sås.

Att klockan hann bli åtta på kvällen innan jag och slashibashi hit the roads har sina förklaringar. Vi haxxade oss ännu en gång igenom Växjö, och för första gången i mitt liv har jag åkt längre än 1 mil utan att lyssnat på musik i bilen (ja det är sick N' crazy för mig). Tack vare Slash mage fick jag chansen att testa Fanta Pineapple FYI så var den profit as a muttafukka.

Efter att ha lämnat av Slash blev det besök @ basement men short 1 dock, för trötta hesten var troet! 



10o'clock dags att vakna. y? Matchdags, spelade om kvalplats mot Hylte. Vi komut vinnande ur den striden, och de, de e naaaaajs! Nu väntar kvalmatchen mot Flottan och jag skriver inget mer om detta.



Resten av veckan har vart rätt tung eller ahh, den började i onsdags då man jobbade 2 st skift och idag nattish. cash is king. 

Gone Fuck yourselves!  

Kommentarer
Postat av: Amanda - Au pair i New Fairfield, CT

Köpte den på Barnes & Noble :) vet inte om den går att få tag på i Sverige dock.

2009-03-20 @ 03:57:34
URL: http://amandabjarnelind.blogg.se/
Postat av: Amanda - Au pair i New Fairfield, CT

Tycker den är ascool! Men den finns på Toy R Us också. har du tur har de den där i Sverige annars kanske du kan beställa. Det finns utan Disney också :)

2009-03-20 @ 04:02:31
URL: http://amandabjarnelind.blogg.se/
Postat av: Slashibashi

HAhaahaha! detta var ett trevligt inlägg att läsa!

2009-03-21 @ 13:44:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0