och nu..

Drömmer jag tillbaka till Italien. Ahh vilka underbara resor man har gjort dit alltså. Alla har varit bra som sagt men den bästa var nog första gången då vi åkte med skolan. Alla var fedt hypade hela resan ner, fram tills vi kom in i parma. Kl var då runt ett på natten och det fanns inget folk ute. Den första människan vi såg var en alkis, och det "´gulligaste" (nej me no gay) var att Ivano (vår lärare) skämdes som fan för det och sa: de måste finnas här ocksp. XD Ahh,.... Bussen var redan varm som den var utan AC och skrikande, hoppande svenskar. Men nu var det tyst i bussen, fast ndå vart det varmare och varmare desto närmare vi kom skolan. detta berodde på att allas heartbeat ökade och svetten börja rinna nerför pannora ner över läpparna. Det var en hemsk men nu i efterhand mycket härlig känsla:.

Nu har vi gått av bussen och möts av lärarna, till vår förvåning var inte våra värdfamiljer där ännu, detta beror på att italienare inte har någon tidsupppfatting alls. xD Skämt å sidå så börjar bilar anlända till skolan och svenskar plockas bort från gatan som  om vi vore äpplen i träd (ja jag var tvungen att få med det, sen att det inte vart snyggt inlaggt det är skitdsamma). Till slut är det bara jag  kvar helt ensamn som den feta killen när val av lag ska utföras på gymnasitiken. Efter att ha stått där i en evighet (tyckte jag då) , så kom en vinröd peguote sedan, och ut hpopar 2 män och en kvinna. Männen är väldigt lika varandra, den yngre mannen visade sig att sedan bli en mycket god vän till mig.

Nu var det dags. "vad var det Ivano sa till mig.... Ja jusste, alla hälsar på varandra med pussar på kinden, även män" Detta oroade mig inte alls. Men när jag sträckte fram mitt ansikte mot Roccos kind så backade han undan och jag blev stel av skräck,. FAN va skämmigt det var. Idag vet jag nu att han trodde att ajg skulle göra en gangstahhh hälsning och inte pissa på honom. xD. Då var det överstökat, så vi satte oss i bilen. Medans vi åkte igenom Parma så börja vi småprata lite och vi kom fram till att jag var hungrig.  Vi stannade utanför en väldigt fin resturang och klev ur.

När vi satte oss till bords fråga de mig vad jag ville ha, och eftersom menyn vart enorm så svarade jag: jag tar det du tar, och kollade på Rocco. Som svar fick jag., "ne vi har redan ätit" . Så min första maträtt i Italien blev en skållhet Margeritha.. I tystnad väntade jag på pizzan, och när jag skulle äta så......

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0